Ingen sorg kändes för en lång lång tid


Tusentals människor i en strid ström,
ännu stilla stående.
Pastellfärgade väggar blockerar kärlek,
stänger den inne, håller den inne.
Murar av tid koncentrerar känslan till
ett okontrollerat ögonblick av extas.
Eldar brinner på himlen,
männiksor brinner i värmen,
världen brinner i mina ögon och
i mitt bröst brinner mitt hjärta.
Jag stapplade dövstum
genom flaskhalsen
och lät en flaska
svalka halsen.
Aldrig förr, aldrig igen,
tänkte jag - förundrad.
Och det blev som en dröm,
en minut efter uppvaknandet.

"Åhå, för låten du kallar ditt liv!
När det känns som en kniv inuti
Åhå för gitarren, som skriker i öronen
För elden, som bränner ut mig
För sista kulan i pistolen
För Kowalski med foten
på pedalen."
-
Håkan Hellström,
"Sång I Buss På Villovägar"

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver himla fint. jag blir berörd av de ord du får fram. verkligen, hur vackert som helst.

hoppas att du är medveten om det själv, för det är verkligen bra det du gör.

2011-09-26 @ 13:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0